Friday 14 July 2023

TIPS NAK BUAT BISNES ONLINE

TIPS TIPS NAK BUAT BISNES ONLINE
by SITIMAN772
14 JULAI 2K23

Assalaaamualaikum semua kengkawan,terima kasih sudi singgah blog Siti,seronok tau dapat ceritakan apa yang kita tahu dan abadikan dalam blog ni.

Kali ini nak bagitau TIPS BISNES ONLINE yang boleh kita guna pakai jika nak menceburi BISNES ONLINE.

Semakin ramai usahawan muda yang mula berjinak-jinak dengan dunia perniagaan. Lebih-lebih lagi mereka yang mula menapak dalam bidang ini dengan meniaga secara dalam talian sebagai peniaga online. 

Fenomena ini dilihat bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Ianya mula menarik minat ramai usahawan muda untuk menceburi bidang perniagaan secara online selepas meilhat bidang ini mempunyai potensi besar dan peluang yang cerah. Bukan sahaja ianya berpotensi besar dalam memajukan perniagaan, ia turut mempunyai kelebihannya yang tersendiri. 

Bagi yang berminat untuk menceburi bidang perniagaan ataupun ingin menjadi usahawan online, Siti berbesar hati ingin berkongsi beberapa tips permulaan untuk mereka yang ingin berniaga secara online.

Nak tahu dak?Pada masa kini, bisnes online kesihatan dan kecantikan adalah salah satu perniagaan yang paling popular dan berjaya untuk dijalankan, terutamanya supliment kesihatan dan bisnes skincare.

Ini kerana kesihatan tubuh badan, organ terpenting untuk perlindungan dan kesejahteraan kita.

Keupayaan media sosial juga telah membantu untuk memperkasa dan memaklumkan pengguna tentang penjagaan kesihatan dan kecantikan diri dengan lebih pantas.

Disebabkan ini, ramai pengguna lebih mementingkan kesihatan dan kesejahteraan berbanding sebelum ini.

Teruskan membaca untuk mengetahui dengan lebih lanjut!


Kenapa Bagus Berbisnes Online:

Kita lihat terlebih dahulu kenapa menjalankan bisnes online adalah lebih bagus berbanding bisnes offline.

  • Pasaran yang luas

Selagi anda mempunyai akses kepada internet dan gajet yang diperlukan, anda boleh berniaga di mana-mana sahaja anda berada. 

Tidak kira anda berada di negeri mana, anda boleh berniaga serata Malaysia. Anda juga boleh kembangkan lagi bisnes online anda dengan menembusi hingga ke peringkat global.

  • Menjimatkan kos


Dengan adanya bisnes online, anda hanya perlu bermodalkan internet dan ilmu perniagaan sahaja. 

Anda tidak perlu mengeluarkan duit untuk menyewa premis yang mahal dan membayar sewa bulanan kerana semua proses perniagaan dibuat secara maya. 

Stok pun tak payah simpan,terus direct kedai Shaklee sahaja.

Sebaliknya, anda boleh melabur duit anda untuk mengiklankan produk anda seperti di Google ads dan Facebook ads bagi meningkatkan lagi kesedaran jenama bisnes anda.

  • Pengurusan bisnes yang sistematik

Mempunyai sistem pesanan atau order form akan memudahkan lagi kerja anda kerana semuanya telah di automasi dan lebih teratur.

Pesanan pelanggan akan diproses oleh sistem tersebut dan akan dihantar terus ke rumah pelanggan selepas dipakej. 

Segala pembelian dan resit pelanggan akan disimpan secara online untuk memudahkan anda untuk akses jika perlu.

Deskripsi produk serta FAQ juga akan tertera pada laman web anda. Oleh itu, anda tidak lagi akan letih untuk melayan pelanggan dan menjawab soalan-soalan yang sama.

  • Mempunyai masa yang lebih fleksibel

masa fleksibel

Lagi satu kelebihan bisnes online ini ialah anda boleh beroperasi mengikut kehendak anda, berbanding kerja lain yang memerlukan anda untuk berada di pejabat dari pagi hingga ke petang.

  • Jimat tenaga dan masa pelanggan

Kini, pelanggan mengutamakan pengalaman membeli-belah yang cekap, pantas dan efisien, terutamanya dalam era teknologi ini. 

Dengan menjalankan bisnes online, pelanggan boleh mencari produk yang  diingini serta membuat pembelian hanya melalui laman web atau apps sahaja tanpa perlu ke kedai fizikal.

Barang pembelian online mereka juga akan dihantar terus ke rumah tanpa perlu di ambil di kedai melalui kurier. Sistem ini lebih mudah dan cekap serta menjimatkan masa dan tenaga.

  • Jangan malu

Tips menjalankan bisnes online yang paling penting adalah jangan berasa malu untuk memulakan perniagaan anda, tidak kira sekecil mana pun.

Banyak perniagaan yang berjaya juga mula dari perniagaan yang kecil sahaja. 

Selain itu, pastikan anda menguruskan bajet anda dengan cermat bagi mengelakkan pembaziran atau hutang. Elakkan melaburkan wang yang terlalu banyak pada peringkat awal.

  • Pemasaran produk dan pembayaran

bayar online

Cara anda memasarkan produk anda sangat penting bagi menjana jualan. Jika anda menggunakan platform sosial media, anda perlu memaksimumkan penggunaannya.


Sebagai contoh, anda boleh mencipta ‘page’ produk pada FB dan ‘invite’ rakan rakan anda ke page tersebut. 

Apabila anda mempromosikan produk, pastikan anda kongsikan testimoni serta gambar dan maklumat tentang produk tersebut. Dengan cara ini, pelanggan akan lebih tertarik kepada produk itu.

  • Menjadi pengedar yang sah 

agent skincare

Sebagai contoh, anda boleh menjadi pengedar yang sah kepada syarikat SHAKLEE.

Dari segi pelanggan, anda tidak perlu risau kerana anda akan menjual produk SHAKLEE yang sudah pun mempunyai nama di pasaran.


KESIMPULANNYA:

JOM JADI AHLI SHAKLEE BERSAMA MFMS EMPIRE!

Jika anda seorang pengguna Shaklee, Siti sangat menggalakkan anda mendaftar sebagai Ahli Shaklee yang Sah. 

Ini kerana, ada banyak kelebihan apabila anda mendaftar sebagai ahli walaupun anda hanya ingin menjadi pengguna sahaja. Antaranya adalah peluang mendapat CASH REBATE melalui pembelian anda. 


Jika anda pernah menjadi Ahli Shaklee sebelum ini, tapi KEAHLIAN ANDA DAH EXPIRED, anda juga boleh Renew Membership Shaklee anda dengan Percuma!


Team kami juga sangat mengalu-alukan anda yang berminat untuk menjana pendapatan dengan Bisnes Shaklee bersama MFMS Empire.

Alhamdulillah, sudah ramai Usahawan Shaklee di dalam MFMS Empire yang berjaya menjana pendapatan 4-5 angka setiap bulan mencapai pelbagai rewards yang Shaklee tawarkan. Mungkin ini juga adalah Bisnes Terbaik untuk anda. 



Pastikan anda membeli atau mendaftar dengan PENGEDAR SHAKLEE yang sah ya. 

Anda boleh juga terus walk-in di mana-mana Branch Shaklee yang sah dan daftar sebagai Ahli di bawah ID saya (1935374 : Siti Hajar binti Md Daud) untuk menyertai team kami. 

Jika anda berminat nak dapatkan mana-mana PRODUK SHAKLEE, atau berminat memulakan BISNES SHAKLEE, jom contact Siti sekarang!

SITI HAJAR: 010-4515320

Nak jadi sebahagian ahli team Siti?

Anda boleh layari website Shaklee DAFTAR SINI untuk terus beli di sana dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ataupun

Whatsapp Siti di sini dan Siti akan bantu belikan untuk anda. Hassle free 😊

Hubungi saya: Siti Hajar

Whatsapp: 0104515320 Klik Sini

Page FB:SITIMAN772

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Kepala Batas,Pulau Pinang

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Enjoy!

_ Sitiman772 :)

Nak tahu macam mana untuk dapatkan diskaun 20% Shaklee? Boleh tekan KLIK SINI



#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleekepalabatas
#sitiman772


Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.
Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”
Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG by SITIMAN772 29 OGOS 2K23 Assalaamualaikum dan salam sejahtera,terima kasi...