Monday 28 August 2023

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG
by SITIMAN772
29 OGOS 2K23

Assalaamualaikum dan salam sejahtera,terima kasih sudi singgah blog Siti. Jom kita tambahkan ilmu lagi,jangan jemu membaca ya.

Entri seterusnya ni, nak cerita pula pasai SET MENGANDUNG SHAKLEE untuk cukupkan NUTRISI ibu-ibu mengandung.

Set mengandung Shaklee ni khas buat WANITA MENGANDUNG untuk lebih cergas dan bertenaga semasa hamil serta kandungan lebih sihat. 

Kebiasaannya apabila hamil ramai dikalangan ibu akan merasa cepat letih dan kurang bertenaga, ini kerana semasa hamil,ibu akan berkongsi segala nutrisi didalam badan dengan baby, jadi ibu perlu menggandakan pengambilan nutrisi yang sihat supaya baby mendapat nutrisi yang cukup serta ibu pun kekal cergas.

Antara vitamin-vitamin yang diperlukan oleh ibu semasa mengandung.



1.Protien ESP.
Protien penting untuk perkembangan otak bayi. Seperti yang kita tahu otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan oleh protien.Protien yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini. 

Protien ESP ini juga membekalkan tenaga yang berpanjangan buat ibu hamil. Ramai dikalangan ibu hamil akan mengalami morning sickness seawal kehamilan, loya, muntah-muntah. 

Protien ni juga bagus untuk kulit, untuk bantu renew semula sel-sel kulit mati. Jadi kulit ibu akan lebih cantik semasa hamil dan kulit baby pun lebih mulus dan cantik semasa dilahirkan.

2.B Complex 
B Complex Shaklee sangat memainkan peranan penting untuk kesihatan ibu hamil. Ibu hamil perlu mendapatkan nutrien yang mencukupi agar kandungan dalam keadaan sihat.

B Complex shaklee ni :
  1. Membantu melawan tekanan perasaan dan stress, 
  2. Menggalak pertumbuhan bayi yang sihat dan normal, 
  3. Lengkap dengan asid folik (folate). Acid folic ni penting untuk elakkan masalah kecacatan spina bifida kepada baby.
  4. Membekalkan tenaga melalui makanan yang dimakan (tukar makanan kepada tenaga).
3.Vita-lize
Vita-lize multivitamin shaklee ni mengandungi 28 jenis vitamin yang diperlukan oleh badan. Terutama sekali iron yang diperlukan untuk penghasilan sel darah merah. 

Ramai dikalangan ibu mengandungi mengalami masalah hb rendah (kurang sel darah merah) semasa hamil. Jadi sangat penting ibu hamil ambil vitalea ni untuk mengelakkan masalah hb rendah semasa hamil yang boleh menyebabkan risiko bleeding sewaktu bersalin.


4.Ostenutrix
Ostenutrix nama baru Ostematrix ni sangat glamer sangat di kalangan ibu hamil especially bagi ibu hamil yang mempunyai masalah sembelit. Oste membantu melembutkan najis dan memudahkan pembungan. Sebenarnya Ostematrix ni adalah kalsium dan magnesium serta mengandungi mineral yang lengkap untuk keperluan badan kita. 

Kebiasaannya ibu hamil akan mengalami masalah kekurangan kalsium yang menyebabkan masalah sakit gigi, gigi mudah rapuh berlubang, krem, sakit pinggang dan lenguh. Ini disebabkan semasa hamil ibu akan berkongsi kalsium ni dengan baby. Jadi jika ibu kekurangan kalsium maka terjadilah masalah2 tadi kepada ibu kerana kalsium yg ada semua akan digunakan oleh baby dalam kandungan.

5.Vitamin c 
Vitamin c diperlukan untuk meningkatkan sistem pertahanan badan ibu semasa hamil dan fungsi utamanya sebagai antioksida yang baik. 

Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.

Membantu penyerapan iron dimana kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan.

6. Omegaguard
Pengambilan Omega-3 dalam diet harian ibu hamil kerana ia bagus untuk kedua dua ibu & bayi.

Mengandungi DHA tinggi untuk membantu perkembangan otak bayi :
  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

3 Kebaikan omegaguard shaklee untuk ibu hamil

  1. Menurunkan risiko kelahiran pramatang.
  2. Menggalakkan tempoh kehamilan optimum untuk jangka masa penuh
  3. Mengurangkan risiko komplikasi kehamilan akibat preeklampsia (tekanan darah tinggi semasa kehamilan).
Dengan mengambil omegaguard, selera makan kita akan lebih terkawal. jadi dapatlah kawal kandungan gula dalam darah. 
.
Risiko untuk menghidap kencing manis lebih rendah. 

Siti yakin semua ibu-ibu kalau boleh memang nak dapat kehamilan yang selesa, mudah dan badan yang cergas. InsyaAllah Set Mengandung Shaklee ni dapat membantu memperbaiki tahap kesihatan badan ibu-ibu yang hamil..

Malah, set ini juga boleh diteruskan sehingga selepas bersalin dan semasa penyusuan.  Hanya tambah Zinc (selepas bersalin) dan Alfalfa (semasa menyusu bayi) sahaja.. 
Penggunaan yang tahan lama = menjimatkan!!

InsyaAllah ibu-ibu akan dapat banyak manfaatnya dan yang terpenting adalah KESIHATAN!  Kalau ibu tak sihat, terjejas kelancaran urusan rumahtangga dan anak-anak kan? 

Ingin rasa kebaikan Set Kehamilan Shaklee?? 
Inginkan isteri anda cergas dan sihat semasa hamil??
Jom hubungi Siti..

Nak jadi sebahagian ahli team Siti?

Anda boleh layari website Shaklee DAFTAR SINI untuk terus beli di sana dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ataupun

Whatsapp Siti di sini dan Siti akan bantu belikan untuk anda. Hassle free 😊

Hubungi saya: Siti Hajar

Whatsapp: 0104515320 Klik Sini

Page FB:SITIMAN772

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Kepala Batas,Pulau Pinang

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Enjoy!

_ Sitiman772 :)

Nak tahu macam mana untuk dapatkan diskaun 20% Shaklee? Boleh tekan KLIK SINI



#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleekepalabatas
#sitiman772


Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.
Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”
Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG by SITIMAN772 29 OGOS 2K23 Assalaamualaikum dan salam sejahtera,terima kasi...