Tuesday 17 September 2019

Success story jom detox jutawan

18092k19 #jutawanblogcontest
Success story jom detox jutawan

Assalaamualaikum,jumpa lagi kita. Kali ni Siti nak cerita success story dalam jom detox jutawan. Program ni bukan cakap kosong jer tau. Memang proven.

Sebelum tu maihh nak bagi tau. Jom detox jutawan dah intake 16.0 dah dan ianya berlangsung selama 17 hari.

Dah ada alumni lagi,yang jadi coach pun ada,kira dah expert dah ler.

Ada yang kolesterol tinggi, dah turun pun kolesterol dan bertambah sihat.

Yang kencing manis, gula dalam darah dah terkawal.

Yang ada ekzema, pun sudah pulih dan sudah cantik.

Mana yang ada gastrik, migrain, vertigo, pun dah sihat.

Banyak lagi kisah kejayaan mereka. Disini Siti kongsikan 5 testimoni yang telah berjaya. Yang terbest. Yang ikhlas dikongsi oleh mereka sendiri.

1.Munira Ramli atau Along

🍀Korang percaya tak along tak period hampir 5 tahun lebih.

Sejak dari banjir 2013 bermula lah episod hitam dalam hidup along..

Chewahhh...😆😆

Along tak datang period.Pelik sebelum ni along normal.Memang setiap bulan period along lancar.

Along dah mula resah.Cerita kat mak,mak kata normal lah kalau lewat sebulan.Masuk 4 bulan tak datang jugak.Along pergi hospital X-ray.Along takut sebab ramai yang cakap bahaya tak datang period.Ada yang cakap nanti ada darah beku kat perut sebab tersumbat.Ada yang kata nanti lama2 jadi kanser.

Lepas X-ray doctor sah kan along normal.Along makan ubat untuk datang period tapi tak datang2 jugak.Kira ubat tu tak menjadi lah😢.

Makin hari, berganti tahun berat along bertambah.Dari berat 45kg,berat naik mendadak sampai 75kg.Dari saiz S ke saiz XXL😱.

Suatu hari ibu@coach Nor Faizah Sulong ajak along join detox.Dengan tunjuk ajar semua coach,hanya 3x join detox period along datang plus along dapat hilangkan berat badan hampir 15kg👏👏👏.

Sebelum ni juga along ada gastrik,tekanan darah rendah & migrain.

Semua hilang‼️. Haaa bestkan,settle semua habis. Alhamdulillah.

2. Anah Raihanah Ahmad

🍀Dari Obesiti Kepada Normal Weight.
Saya ni memang dari kecil pun montok (bahasa paling sopan). Overweight lah kan. Bila dah lepas bersalin anak pertama lagi saya dah memang ada tendency untuk jadi obes.

Banyak yang telah saya lakukan sebelum ini. Meh saya recap:

Pernah buat diet makan produk terlarang(Trimz & Cleanz). Lepas dah tahu produk bahaya, saya stop pengambilan. Bila stop, berat badan naik semula sebanyak 10kg.

Pernah buat diet tak makan nasi (tapi segala gula dan karbohidrat saya masih makan). Bila saya start makan nasi, berat badan rebound pula sebanyak lebih 10kg. Lepas rebound, saya dapat berat badan paling berat, iaitu 85kg.

Pernah join program kurus produk Her****.Tapi lepas 2 bulan saya stop sebab hanya turun 3kg sahaja. Berat pun naik semula.

Pernah buat Intermittent Fasting, tapi hanya turun 2kg dalam tempoh 4 bulan.

Jadi sampai satu tahap saya fikir selama-lamanya saya akan overweight (atau obes), sebab kalau saya berjaya kuruskan badan pun, saya hanya akan turun maksium 10-15kg sahaja.

Jadi kali ini memang amazing. Bukan sahaja saya dapat buang 23kg (setakat ini), malahan saya berjaya keluar daripada zon obesiti dan overweight!

Pada umur 40 tahun barulah saya nikmati tubuh badan yang solid, kurus, boleh pakai saiz bukan sahaja S tapi XS! Ha best tak, can you imagine how happy I am?

Saya berjaya turunkan 23kg dalam masa 9 bulan. Program detox Shaklee memang terbaik.Dulu walaupun umur 20an tapi muka macam makcik. Sekarang umur 40 tahun I look younger.

3. Mr Naim

🍀I lossess 6kg and 20.5 inches in total for only 12 days!

The best part is, detox has changed my new way of life and give positives effects, in which;

💪 i have a better and quality sleep
💪 my chronic gastritis has GONE
💪 NO MORE headache and consumption of PANADOL on every single morning
💪 NO MORE anxiety and panic attack

Alhamdulillah ❤️
Alhamdulillah ❤️
Alhamdulillah ❤️

My wife (a practitioner Dr.) love seeing this transformation of me and thank the Coach as the Coach managed in persuading me to join detox #12. ❤️

4. Shafinatun Najar

🍀Saya kerja polis,tau saja la kena pakai uniform,ni 2 kali dah tukar uniform.
Mula mula Detox 3.0 hilang 8kg, inch loss 12inch, buat uniform baru.

Detox 4.0 loss 2kg, inch loss 18inch.
Baju baru pun kena letak pin!

Kawan kawan pun hairan apa yang saya makan sampai turun 10kg dalam tak sampai 3 bulan.

Badan pun rasa lebih ringan,senang nak bergerak kesana kemari bila bertugas.

Alhdulillah. Terima kasih kepada #teamjomdetoxjutawan.

5. Elly Matin

🍀Pengalaman 104 kg! Eczema teruk! Pulih secara alami!

Sekarang ni MEM suka follow group-group diet. Macam-macam diet MEM ikut. Dulu kenapalah tidak terfikirkan. Sumpah tak terfikir langsung nak try join group-group hebat seperti Eat Clean, Diet Suku-Suku Separuh, Intermittent Fasting, Military Diet, Keto. Dulu i sebok cari pill kurus, kurus dengan cepat. Naik pun boleh tahan.

Alhamdullilah sekarang ni, lagi 4 kg BMI 24. Tapi untuk dapatkan BMI 24 tu, saya memang lalui banyak cabaran. Tinggi i 166 cm.

So nak cerita ini. Sebenarnya walaupun berat saya 104kg. Saya selesa gila. Sebab husband cakap, dia ok saja dengan body saya. Langit tak selalu cerah babe! Selepas bersalin anak kedua, macam-macam penyakit yang datang.

Salah satunya ialah eczema teruk sangat masa tu. Anak cakap “kenapa muka umi buruk?”. Even husband pernah tegur pasal kulit muka. Malu! Since from that, keyakinan diri saya memang di tahap -0. Mau pandang husband malu. Hubungan jadi rengang tau sebab saya sendiri ber-prasangka husband tidak sayang. Sedihnya!

What i do is, i join Body Cleansing diet!

Memang ambil masa yang lama juga. Saya join since Aug 2016 semalam genap 3 tahun. Tapi masa tu, buat sendiri-sendiri je. Tiada group support yang boleh bertukar pendapat. I hit 73kg dan i lemas ke lautan dalam. Hehe. So my weight naik balik ke 85 kg within 12 month. Not bad jugalah. 1 tahun naik 12kg je.

Dan saya cuba lagi buat Body Cleansing Diet(BCD) tu Dec 2018, sampailah tahun ini. Alhamdullilah! Dah lost 14 kg dalam masa 8 bulan.

Tapi my point is bukan about the weight tau. Weight tu 1 bonus paling besar yang saya dapat. But i nak mention my Eczema yang teruk sangat tu. Gone! Yes! Its gone! FYI, saya sudah hampir 3 bulan tidak kena eczema teruk.

Sebelum BCD saya memang WAJIB kena eczema sebulan sekali. Kiranya aku cantik seminggu je dalam sebulan. Alhamdullilah! Now! Dalam sebulan cuma beberapa hari saja ada flare. Lepas tu cool down. Itupun kalau saya terlebih makan gula, proses food, tepung. Syukur! Alhamdullilah! (Tulis sambil nangis)

🌴Last testimoni dari Master sendiri. Hihii terbaik la #teamjomdetoxjutawan .

Saya Master Coach Laila Mukhtar.
Saya Founder program #JomDetoxJutawan
Ibu kepada 4 orang anak. Umur 38.

Saya pernah buat detox bermula 2016 masa mula mula diperkenalkan. Tapi it was  not a wonderful experience. Peserta Turun pun paling tinggi pun 2kg. Masa tu kurang ilmu.

Alhamdulillah, Tuhan bagi idea masa lepas bersalin anak ke 4 tahun lepas, 2018 untuk reprogram #JomDetoxJutawan to be structured, healthy, happy program. Kami kaji dan adjust program lepas. Improve banyak perkara untuk result terbaik.

Along the way Coaches, Masters #TeamJutawan  juga dah improve banyak benda, silibus, communication since #JomDetox 1.0 sampai #JomDetox 16.0!  ❤️. Thanks Coaches.

Alhamdulillah it is #ProvenSuccess program. The highest weight lost  record 8.8kg! Ramai turun 10kg in 1-2 bulan! Dan ia bukan program kurus semata!

Lagi satu yang sangat beruntung sebab Coach JomDetoxJutawan coach yang terlatih. Mereka wajib lalui minima 2-3 Detox dan hadiri Coach The Coaches program. Dan amazingly semua mereka ni bermula dari peserta.

Mereka pernah gemuk, hadapi macam macam masalah kesihatan. Buat detox, berubah dan mahu bantu dan berkongsi dengan lebih ramai orang. Alhamdulillah.  They have an amazing journey!

Tahniah semua coach the coaches.❤️

Terima kasih banyak banyak  Master-Master semua tak pernah give up nak bagi semangat kat anak anak buah walaupun mereka dah di puncak kejayaan.

Macam Master Nur Zahirah selalu kata
HELP OTHERS TO HELP EACH OTHERS. Kata kata ni dah melekat dalam hati dah. Alhamdulillah.

Kalau ada yang nak join boleh pm Siti yer atau wasap jer. Nanti Siti tolong registerkan.

www.wasap.my/60195715018
#akukayadanberjayadiduniadandiakhirat
sitiman772.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG by SITIMAN772 29 OGOS 2K23 Assalaamualaikum dan salam sejahtera,terima kasi...