Saturday 27 May 2023

TESTIMONI: VITAMIN C SHAKLEE KUATKAN SISTEM IMUN SAYA

TESTIMONI: VITAMIN C SHAKLEE KUATKAN SISTEM IMUN SAYA
08 JUNE 2K23
by SITIMAN772

Assalaaamualaikum,
Terima kasih kerana sudi singgah blog Siti,jangan rasa cemuih yaa.

Kali ni Siti nak share TESTIMONI SHAKLEE dengan kengkawan tentang Vitamin C dari Shaklee yang Siti amalkan sekarang ni. Siti tau,mesti akan ada yang cakap dekat farmasi banyak je jual Vitamin C? Tapi Vitamin C dari Shaklee ni lah yang buatkan Siti jatuh cinta pandang pertama diantara suppliment jenama yang lain. Dah cuba dah banyak jenama yang lain tapi Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik.

KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE YANG SESUAI UNTUK PERUT SENSITIF

Siti memang jenis perut sensitif,dan setiap pagi kena makan nasi tapi bila amalkan Vitamin C Shaklee,Alhamdulillah,boleh terima, kalau tidak pasti akan bernyanyi. Dalam Shaklee vitamin C dikenali Sustained Release Vita-C Plus.

Bila sebut Sustained Release Vita-C Plus, Siti nak korang ingat tiga perkara ni je:

  1. Diperbuat dari ekstrak jagung which sesuai untuk perut sensitif.
  2. Ditambah dengan 120mg citrus bioflavonoids yang boleh enhance effect vitamin C tu.
  3. Dilengkapi dengan sistem perlepasan berperingkat yang mana boleh bekalkan 500mg vitamin C ni dalam masa 5 jam supaya lebih fully utilise.
Haa ni la tiga point yang membezakan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee ni berbeza dengan Vitamin C dekat luar sana. Ok jom Siti explain dekat korang.

MESRA PERUT SENSITIF

Memang banyak Vitamin C dekat luar sana yang datang dari sumber yang berbeza-beza. Tak semestinya orange je tau. Tapi ada sesetengah Vitamin C memang tak sesuai untuk orang yang ada perut sensitif atau gastrik. 

Jadi Shaklee gunakan ekstrak jagung sebagai sumber Vitamin C dalam Sustained Release Vita-C Plus dimana ekstrak jagung ni sangat gentle especially pada perut yang sensitif. Kadang kita tak tau pun tindakbalas kita dengan Vitmin C sebab ada sesetengah orang tak boleh terima. Dengan Sustained Release Vita-C Plus ni,InsyaAllah korang tak perlu risau untuk diamalkan.

BIOFLAVONOIDS SITRUS

Kita biasanya bila dah amalkan apa-apa supplements ke kan, kita akan fikir  “ok la ni dah makan supplement” tapi kita tak tau pun supplements or vitamin yang kita consume ada kesan ke tak dekat kita kan? Siti pun selalu je fikir macam ni. Jadi penting tau untuk kita tau apa yang ada dalam supplements or vitamin tu.

Dengan Sustained Release Vita-C Plus, korang boleh confident untuk consume sebab adanya bioflavanoids. Contoh bioflavanoids ni paling senang ada dekat serat buah sitrus yang warna putih tu yang biasanya orang tak suka makan sebab pahit. Haa tapi yang tu la yang bagus sebenarnya. Siti ada baca juga yang bioflavanoids ni memang sangat bagus bila consume sekali dengan Vitamin C sebab dia akan beri kesan yang lebih better which lebih effective dari Vitamin C yang tak ada bioflavonoid. Sebab tu la Shaklee tambah bioflavonoids yang diambil dari buah sitrus. So korang lagi prefer yang mana?

SISTEM PERLEPASAN BERPERINGKAT

Korang tau tak yang badan kita ni boleh buat macam-macam tapi badan kita tak boleh simpan Vitamin C? Maksudnya, Vitamin C yang korang consume tu akan terus guna dan tak simpan dalam badan kita dan kita cuma boleh terima 100mg je dalam satu masa. Tapi dekat farmasi banyak je jual Vitamin C 200mg, 500mg and even ada 1000mg. Siti dulu pun kalau boleh memang beli yang 1000mg tu. Tapi sebenarnya kita rugi sebab badan kita accept and guna 100mg je dalam satu masa dan selebihnya habis macam tu sahaja. Siti pernah jumpa doktor kongsi pasal ni dan dia suggest untuk belah Vitamin C tu ke beberapa bahagian which sangat leceh.

Tapi korang tak payah dah risau kalau korang consume Sustained Release Vita-C Plus Shaklee ni sebab Vitamin C ni ada sustained release system yang mana Vitamin C yang kita consume tu hanya akan release 100mg je dalam masa satu jam. Sustained Release Vita-C Plus ada 500mg, so dalam masa lima jam korang still dapat kesan Vitamin C tanpa perlu membazir. Ibaratnya macam makan sebiji oren setiap satu jam selama lima jam. Haa kan baru badan sentisa bertenaga,boleh teruskan kerja kerja harian kita kalau tidak sedia sedia rasa badan sangat sangat letih. Betoi dak? Cuba lah kengkawan tak rugi pun.

Ni pula tanda - tanda badan kita kekurangan Vitamin C

1.Gusi mudah berdarah
Betoi,Siti pun dulu sebelum amalkan Vitamin C Shaklee memang gusi selalu berdarah,sangat bahaya kengkawan sebab gigi akan menjadi longgar,nak makan daging pun tak boleh kalau daging tu keras kena makan yang lembut lembut sahaja.


2.Mudah lebam
Badan Siti dulu sangat mudah lebam kalau terkena benda benda keras . Contoh terkena bucu katil ka almari baju ka pasti akan muncul lebam tu.


3.Luka lambat sembuh
Dulu luka pun lambat nak sembuh sebab tak amalkan supplement apa pun. La ni Alhamdulillah,luka cepat saja sembuh.


4.Kulit dan rambut kering serta kasar, rambut bercabang dan rosak.
Kulit badan Siti pun dah ok  kalau tidak akan kering cepat,kalau gariskan dengan kuku tangan pasti kulit keluar putih putih. Rambut pun sama dulu ka kering,kasar,bercabang sampai kan kawan kawan pun kata rambut hampa  macam berus gosok periuk tu sebab terlampau kasar. Tapi la ni Alhamdulillah dah lembut dan sihat.

5.Hidung berdarah
Haaa yang ni ka sedia sedia berdarah kalau mai musim panas. Sapa biasa terjadi ?. Betoikan. La ni Alhamdulillah dah tak berdarah.


6.Muka Kusam dan nampak tua akibat kurang kolagen.
Yang ni memang betoi,macam Siti umur dah masuk 40 an memang kena jaga. Makin berumur makin berkurangan vitamin dalam badan kita, Sedia sedia keluar vitamin dalam badan,tambah tak tambah vitamin pun jadi memang muka akan jadi kusam dan nampak lebih tua dari umur kita. Alhamdulillah  setiap hari Vitamin C Shaklee Siti amalkan tanpa skip,Siti rasa lebih sihat dan bertenaga.



Jadi kat sini pastikan Vitamin C adalah suppliment yang memang kena amalkan secara konsisten selepas ini. Jika nak yang kesihatan lebih optimum boleh amik set ni KESIHATAN.

Vitamin C Shaklee ni juga berperanan dalam pengeluaran hormone anti-stress dan interferon (hormone fungsi Imun). Mengikut Doctor-Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C.

Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dimana sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit. 


Siapa yang perlukan Vitamin C?


1.Bagi perokok, kehilangan vitamin C dalam badan mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50 - 100mg vitamin C dalam badan.

Perokok dan mereka yang bergaul dengan perokok (vitamin C mudah musnah oleh pencemaran udara iaitu asap rokok jadi orang yang di sekelilingnya akan terkena tempiasnya)

Jika cuaca berjerebu juga sebab itu disarankan orang ramai meningkatkan C pengambilan vitamin C


2. Ibu mengandung, ibu menyusu, atau ibu selepas bersalin. Mengapa? Sebab pada tahap ini Imun ibu adalah kurang berbanding dengan ketika di luar waktu tersebut.

3.Individu dalam proses penyembuhan penyakit atau selepas pembedahan.

4.kanak-kanak. Vitamin C chewable ada dan memang sedap.

5.Pesakit berkaitan kardiovaskular seperti jantung, stoke, kolesterol tinggi dan darah tinggi.

6.Orang yang mudah selsema dan demam. Untuk tingkatkan Imun badan.
7.Pesakit anemia (gejala kurang darah)

8.Orang yang ingin kulit gebu, anjal, dan awet muda.

9.Orang yang nak improve sexual health.

10.Orang yang nak kurus.

11.Orang yang selalu stress dan moddy. 


5 Sebab Vitamin C Shaklee Lebih Hebat berbanding Jenama Lain(Ni kot yang Siti terjatuh cinta)


Perbezaan vitamin C Shaklee dengan vitamin C yang banyak dijual di farmasi atau drugstore.


1.Diformulasi dalam bentuk 'Sustained Release' (pelepasan masa)

Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya diformulasi dalam bentuk 'Sustained Release' (pelepasan masa). Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5 mg selama setiap jam.

Sebiji vitamin C Shaklee mengandungi 500 mg vitamin C dan ianya di rembesan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita untuk setiap jam.

Ini maknanya bila kita ambil sebiji vitamin C Shaklee, badan kita tidak terus menerima 500 mg vitamin C. Sebaliknya ia akan dilepaskan sedikit iaitu 100 mg untuk setiap jam.

Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dilepaskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. Jadi ianya terpelihara dan badan akan menerima bekalan vitamin C yang cukup setiap hari.

2. Mengandungi 120 mg bioflavonoid dan 25% bioflavonoid ini ekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai vitamin C complex.

Selain itu juga, setiap tablet vitamin C Shaklee, mengandungi 120mg bioflavonoid dan 25% bioflavonoid ini diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai vitamin C ni?

Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C dalam tubuh badan kita serta bertindak sebagai anti-radang, anti-alergi, anti-virus dan juga anti-kanser.

Ia juga dapat mengelakkan salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin C, dan mengelakkan vitamin C dari cepat teroksida dan merosakkan sel.

3. Membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 1/2 buah oren berserta dengan kulitnya.

Satu tablet SR Vita-C Plus ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 1/2 biji buah oren berserta kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari kan?

Vitamin C Shaklee bersumberkan ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrik makan vitamin C Shaklee ini. 

4. Vitamin Shaklee berbeza dengan vitamin lain di farmasi sebab vitamin Shaklee merupakan vitamin semulajadi. Kebanyakan vitamin di farmasi atau pasaraya luar adalah vitamin sintetik.

Jom lihat perbandingan.

Bahan
Semulajadi: Bahan pembuatan sudah tentunya diekstrak dari tumbuhan atau akar kayu/sumber semulajadi.

Sintetik: Bahan pembuatan adalah berasaskan bahan kimia.

Harga
Semulajadi: Harga selalunya tidak terlalu mahal dan juga tak terlalu murah (kerana sumber yang semulajadi dan berkualiti)

Sintetik:
Harga selalunya lebih murah kerana bahan asas ialah bahan kimia, bukan sumber semula jadi.

Pek silica:
Semulajadi: Tidak memerlukan pek 'silica gel' dalam botol vitamin kerana tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet.

Sintetik:
Mengandungi pek kecil 'silica gel' dalam botol vitamin (yang macam biji dalam kasut tu)

Sumber
Semulajadi : Nama sumber adalah ditulis nama asli seperti fish pil, soy beans, citrus, alfafa dan sebagainya.

Sintetik:
Nama sumber mengandungi '-ate' atau 'ide' seperti acetate, palmitate, Thiamine, hydrocholoride dan ect.

Penerimaan badan-
Semulajadi :
Bahan semula jadi amat mudah diterima dan diserap oleh badan kita juga selamat dan berkesan.

Sintetik :
Bahan kimia tidak mudah diterima dan mudah ditolak menjadi toksin dalam badan. Bila toksin banyak dalam badan, pelbagai penyakit akan timbul.

Proses penghasilan.
Semulajadi:
Dihasilkan dari ekstrak bahan bahan semula jadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber.

Contohnya pembuatan vitamin C semulajadi dalam buah limau dan menyingkirkan seratnya.

Sintetik: dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri-ciri seakan - akan bahan yang terdapat dalam vitamin.

Contohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H806, jadi gabungan dari molekul. Molekul karbon, hidrogen, dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa-apa bahan bagi menghasilkan asid askorbik.

Kesan jangka panjang.
Semulajadi: Tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan seperti yang dinyatakan di atas (bahan semula jadi)

Sintetik:
Mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilan.

5. Tiada pewarna, perasa dan pemanis tiruan.

Kebanyakan vitamin C yang dijual di farmasi mempunyai perasa dan diawet. Namun tidak bagi vitamin C Shaklee. Kerana ianya tiada langsung pemanis tiruan.

Vitamin C Shaklee juga merupakan Immune booster serta anti radang.

Ia mampu membantu penyerapan vitamin C sepenuhnya (kadar penyerapan yang optimum)


Di bawah ini Siti senaraikan sebab untuk kita jadikan vitamin C ini sebagai rutin harian kita.:

1.Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri

2. Tubuh kita akan kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.

3.Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress)

Setakat ni sahaja yaa ,Testimoni Shaklee yang Siti boleh kongsikan. Doakan Siti semoga dapat hadiah istimewa tajaan www.anakkuwira.com...Aaamiinn.

Nak jadi sebahagian ahli team Siti?

Anda boleh layari website Shaklee DAFTAR SINI untuk terus beli di sana dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ataupun

Whatsapp Siti di sini dan Siti a bantu belikan untuk anda. Hassle free 😊

Hubungi saya: Siti Hajar

Whatsapp: 0104515320 Klik Sini

Page FB:SITIMAN772

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Kepala Batas,Pulau Pinang

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Enjoy!

_ Sitiman772 :)

Nak tahu macam mana untuk dapatkan diskaun 20% Shaklee? Boleh tekan KLIK SINI



#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleekepalabatas
#sitiman772


Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.
Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”
Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.








No comments:

Post a Comment

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG

SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK CUKUPKAN NUTRISI IBU-IBU MENGANDUNG by SITIMAN772 29 OGOS 2K23 Assalaamualaikum dan salam sejahtera,terima kasi...